Pages

agoda.com INT Lazada MY

Antara motosikal vs kereta

Salam untuk semua. Kenderaan apakah yang paling sesuai digunakan di KL? Aku akan bertukar tempat kerja ke Kuala Lumpur pada 18 Jun 2012. Pertukaran ini bermakna aku terpaksa memikirkan pengangkutan yang sesuai untuk ke tempat kerja. For obvious reason, traffic jam. Jika di Manjung aku menggunakan kereta, tapi aku tak yakin aku boleh atasi masalah traffic jam seterusnya lewat ke pejabat.

Pejabat aku nanti adalah di sebuah bangunan di Jalan Yap Kwan Seng. Korang pun sedia maklumkan betapa sesaknya kenderaan disitu pada waktu puncak. Aku dulu pun pernah menaiki motosikal sewaktu zaman gila-gila remaja dan universiti. Dahulu aku naik motosikal Yamaha Sport yang asapnya, korang pun tahu betapa tercemarnya kualiti udara ketika itu. hehe

Aku bercadang untuk membeli motosikal 2 lejang je untuk ke tempat kerja. Risau aku rasa nak bawa kereta dan terperangkap dalam traffic jam dan tenggelam ketika banjir kilat.Aku bercadang nak angkat satu motosikal dibawah. Amacam?
Okla kan. Janji sampai

No comments:

Post a Comment