Pages

agoda.com INT Lazada MY

Rindu pada kamu

Antara cubaan dalam bulan Ramadhan kali ini ialah perasaan rindu terhadap mereka yang disayangi terutamanya anak perempuanku, Aliya Nuha dan kakak aku yang kedua-duanya tinggal berjauhan dari aku. Kakak di Jepun sedang menyambung pelajaran ke peringkat PHD. Semoga usahanya membuahkan hasil yang baik dan mencapai kejayaan seperti yang lepas-lepas. Dahulu, sewaktu gempa tsunami di Jepun, satu famili melawat kakak di Jepun. Mak ayah lak tu yang sponsor, aku dan wife tak dapat join sekali sebab aku terpaksa menjalani kursus ketenteraan selama 3 bulan di Port Dickson. Sememangnya aku rindu dengan kakak aku. Tapi aku tak reti nak luahkannya. Walaupun ada facebook dan sebagainya, aku masih tetap tak reti nak bagitau yang aku rindu kakak aku. Sebabnya dari kecil sampai besar memang selalu gaduh kot. Bila dah dewasa sket, aku dah lebih cool dari CoolBlog. ho ho ho.
Gambar mak ayah adik dan akak di Jepun
Kepada anak aku pula, walaupun setiap minggu aku balik melawat dia, aku still xdpt nak lupakannya setiap saat sebab dimana-mana aku pandang mesti teringatkan dia. Mana mungkin aku lupa senyuman yang sgt genuine dan innocent seorang budak. Hati aku cair beb! 
Lentok-lentok mcm ni yg buat aku cair
Walau ada awek cun pun aku xlayanla jika budak ni ada disebelah. Girlfriend baru aku tu. hehe. Wife mesti buat-buat muka bila aku bgtau yang anak aku girlfriend baru aku. haha. Tapi walaubagaimanapun, tak boleh nak dibandingkan tahap isteri dengan anak. Semestinya aku sayang wife aku lebih dari segalanya. 
Best tu. hehe
Harap-harapnya, nanti aku adala peluang melawat kakak aku di Jepun sempena graduation day dia nanti. Waktu tu aku bawa satu famili aku pergi. Boleh aku pergi main di Universal Studio Osaka dan Disneyland Tokyo. 
Seorang akan ke Mesir sambung belajar dan seorang lagi masih di Convent Taiping
Walaubagaimanapun, kita hanya merancang, tuhan yang tentukan segalanya. Semoga perancangan kita sama dengan perancanganNYA.

No comments:

Post a Comment