Pages

agoda.com INT Lazada MY

Selesai Satu Perkara, Perkara Berikutnya pula...

Akhirnya, Ketua Pengarah Perkhidmatan aku dah luluskan permohonan untuk menyambung pelajaran dalam bidang yang aku minat iaitu Master in Pharmacy Practice.  Alhamdulillah.  Minat satu hal, diterima masuk ke universiti satu hal. InsyaAllah jika rezeki aku  tak kemana, adala peluang. Macam yang terjadi dengan kursus yang aku minta ni.  Awal dulu, organisasi arahkan aku untuk buat Master in Clinical Pharmacy.  Actually bidang ni jika aku buat pun tiada masalah, in fact waktu clinical years dulu memang aku score subjek klinikal. Dapat A+ dan A.

Walhal subjek pengenalan kepada pharmacy practice aku dapat C+ je.  But, ironinya bila sudah bekerja aku lebih minat pharmacy practice lebih dari clinical pharmacy.  Bukan tak mahu jadi clinical pharmacist, cuma aku lebih suka belajar benda yang aku akan apply di alam kerjaya aku nanti.  Admin.  Management. Dan itu yang buatkan aku teruja dengan subjek ini. And lagi satu, clinical pharmacist is a part of pharmacy practice juga.  Tengokla macam mana nanti.  Cakap lepas pun tak guna juga. Tetiba di uji Allah nanti payah pula.  Apa-apapun itulah yang Dia rancang untuk aku kini.
Once upon a time

Alhamdulillah.  Segala puji-pujian hanya untukmu.  Tq

p/s: Dan oleh sebab itu, i'm back to where i first started my journey in pharmacy world.  UiTM ; Sentiasa di hatiku. :)

3 comments: