Pages

agoda.com INT Lazada MY

Pasar Malam or Pasar Tani

Selain pasar besar Presint 8 dan 16, salah satu tempat yang aku gemar pergi untuk beli keperluan dapur adalah pasar malam@tani di Presint 2. Bersebelahan dengan Kementerian Pertanian jika tidak salah. Dan hampir dengan Kementerian Kewangan.
Harga barang dapur disini memang tidak mencekik leher. Mampu beli kata orang. Banyak bahan mentah seperti ikan, ayam, daging dan sayur-sayuran dijual. Semuanya segar dari ladang.
Kat sini juga ada dijual makanan untuk makan malam. Pelbagai masakan dijual. Sampaikan kadang-kadang tak tahu nak beli apa. Pilihan banyak sangat. Biasanya aku sekeluarga makan ala kadar je mlm jumaat. Biasalah, makan laksa or yang sama waktu dengannya. Hehe..
So, dikala semua barang dapur meningkat naik. Maka lebih baik kita membeli di pasar sebegini. Jika barang yang dijual mahal. Boleh terus buat aduan di Kementerian yang hanya beberapa tapak dari tapak pasar malam ini. Hehe..
P/s: Seriously, memang kena berjimat. Hopefully kerajaan dpt bendung kenaikan harga barang.

4 comments:

  1. Walaupun harga sayur berpatutan cuma RM1, kena pandai memilih sayur yang berkualiti..

    ReplyDelete
  2. saya tak pernah ke pasar tadi sb belum ada pengalaman.klu pasar malam dah biasa heee..selalu kt kg st barang2 dah siap pek dg bungkusna plastik satu bungkus rm1. ada macam2 jenis sayuran :)

    ReplyDelete
  3. Kena try pergi. jgn sampai sudah xpernah pg.

    ReplyDelete