Pages

agoda.com INT TinyDeal INT Aliexpress INT TinyDeal INT Booking.com INT Lazada MY

Hakim Fried Chicken - Terbaik!

Pernah singgah makan di Restoran Hakim, Seksyen 7, Shah Alam?

Sebagai bekas penuntut UiTM, memang tidak asing lagi nama restoran ini. Aku pun suka melepak dan makan minum di restoran ini ika berkelapangan.  Kerangupan ayam nya memang takde tandingan.  Sedap sangat. Alhamdulillah. Dapat juga aku rasa nikmat kesedapan ayam goreng yang dimasak istimewa dengan resipi rahsia.  Itu yang owner dia pernah bagitahu aku dulu.
Buka je kedai terus terjah, tak ramai la yang beratur

Geram tengok kulit ayam yang crunchy tu..Kalah KFC

Harga boleh tahan murah banding dengan Nasi Kandar Kg Pandan

So, asal ada kelapangan singgah Shah Alam, memang aku singgah di restoran ini untuk menjamu selera sambil mengenangkan nostalgia zaman muda mudi remaja.  Puas lepas pekena nasi kandar dengan 2 ketul ayam yang best tu.  Teringat bila mak ngan arwah ayah aku datang melawat dulu, aku bawa mereka makan disini dan hasilnya, sebelum pulang, mak bungkus 5 ketul ayam untuk dimakan dalam kereta.  Pergh....memang mantap!

Kepada sesiapa yang belum pernah mencuba, aku rekemenkan anda untuk datang makan disini.  Kepada penggemar nasi kandar, anda juga takkan kecewa dengan alunan kuah campur yang cukup sebati dan terunggul. :p

Tetiba lapar la pulak. hehe


10 comments:

  1. Pernah singgah tapi tak makan pulak ayam goreng tu. Nak kena try ni.

    ReplyDelete
  2. Pernah pergi shah alam.. makanan dia sedap sih..
    dan sangat banyak...

    ReplyDelete
  3. Amboi! Hakim Fried Chicken hfc ;)
    Nak try la, kalau sedap dan murah pulak tu, tak cuba rugi ni ;)

    ReplyDelete
  4. pehh..macam best ayam tu wehh..

    ReplyDelete
  5. bro ni buat saya terasa nak pula pekena sini

    ReplyDelete
  6. pehh..nampak menarik aje ayam tu wehh

    ReplyDelete
  7. sekali sekala pekena memang best, hendaknya nasi panas2

    ReplyDelete
  8. Lahhh baca tajuk ingtkan kawasan untuk hakim yang mahkamah tu..adoiii..bak sini ayam sikit..haha

    ReplyDelete
  9. Lama aku xmakan ayam tu. Last time belajar tahun 2007. Memang sedap. Tiap2 malam lepak situ.

    ReplyDelete